ÅNGERRÄTT,
RETUR & GARANTI
På Baby Benti vill vi att du ska känna dig trygg med ditt köp.
Vår värmare omfattas dessutom av garanti för att säkerställa hög kvalitet och funktionalitet. Vid eventuella frågor om returer eller garanti, kontakta oss gärna – vi finns här för att hjälpa dig.
Retur
Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du enkelt returnera varan till oss och få pengarna tillbaka. Du har 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din produkt. För att returen ska godkännas måste förpackningen vara oöppnad och förseglingen ej bruten om du vill utöva din ångerrätt, detta på grund av hygienskäl.
Vid nyttjande av ångerrätten står du för returfrakten 49 kr som dras från ditt återbetalningsbelopp.
För retur kontakta vår kundservice med ordernummer: hello@babybenti.se
Varan ska vara väl emballerad och i gott skick vid retur. Om produkten inte returneras i godtagbart skick förbehåller sig Baby Benti rätten att göra ett avdrag för värdeminskning.
Reklamation & återbetalning
VID REKLAMATION
Vi tar ansvar för produktionsfel på Baby Benti och vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation. Felet ska meddelas inom skälig tid (inom 2 månader efter att felet har upptäckts).
För att reklamationen ska gälla måste det ursprungliga felet kunna bekräftas av Baby Benti.
Vid behov av att reklamera mailar du följande till hello@babybenti.se
1.) Beskrivning av problemet
2.) Ordernummer
3.) Bilder/video som visar problemet tydligt.
ERSÄTTNING AV VARA
Vi kan självklart skicka ut en ny Baby Benti till er där vi står för frakten.
ÅTERBETALNING
Vid återbetalning kommer beloppet återbetalas till det betalningssätt som användes vid köpet.
Vid köp med Klara: Fakturabeloppet justeras så fort det att returen inkommit till oss och vi meddelat Klarna.
Var vänlig notera att det kan ta upp till 5 arbetsdagar innan vi registrerat att vi fått din vara i retur. Återbetalning/justering av retur sker senast 10 dagar efter att returen registrerats.
ÅTERBETALNING
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnader för hantering om levererade produkter inte hämtas ut i tid, vilket innefattar returfrakt, expeditionsavgift, med mera. Om ett paket inte hämtas ut debiterar vi därför en avgift på 299 kr. Observera att försändelsen ligger kvar hos postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Om du vill ångra ditt köp och returnera varan, vänligen hämta ut paketet och kontakta vår kundservice först för att få hjälp med returen.
Garanti
När du handlar hos Baby Benti omfattas alla produkter av 1 års garanti. Produktgarantin täcker enbart ursprungliga tillverkningsfel som fanns vid leveranstillfället. För att produktgarantin ska gälla måste det ursprungliga felet kunna bekräftas av Baby Benti.
Beroende på omständigheterna kan garantin ge dig rätt till ersättningsprodukt eller prisavdrag. Produktgarantin gäller inte för skador som uppstått på grund av eget handhavande eller om produkten inte uppvisar något ursprungligt fel. Hör därför av dig direkt om ett fel med Baby Benti skulle uppstå.
Om du vill åberopa produktgarantin, vänligen kontakta vår kundservice via hello@babybenti.se. Vi kommer att be om en beskrivning av felet samt bildmaterial/video som tydligt visar defekten, så att vi kan hantera ditt ärende så smidigt som möjligt. En eventuell återbetalning sker så snart vi har mottagit och registrerat produkten på vårt lager.
Om du utnyttjar produktgarantin står Baby Benti självklart för returfrakten.